Header

Algemeen

De opmars van branded content komt voort uit het collectieve gevoel van consumenten om serieus genomen te worden door adverteerders. Bij branded content is het belangrijk dat er een verhaal wordt verteld wat de identiteit van de organisatie goed representeert, context levert richting de ontvanger en dat de boodschap waarde toevoegt. Slaag je er in dit op een informatieve en aantrekkelijke manier te doen, dan ben je al een aardig eind op weg. Een goed uitgevoerde branded content strategie zorgt ervoor dat de consument ‘kennis en content’ aan jouw merk koppelt, resulterend in een positief merkimago en -positionering.

Onderwerpen

– Welke trends en ontwikkelingen in consumentengedrag zijn er?
– Hoe pas je de branded content strategie in in de overall marketing strategie?
– Hoe kom je tot een gefundeerde keuze voor een branded content format?
– Welke rol spelen conversation marketing, engagement en community building?
– Hoe implementeer en integreer ik de branded content strategie ?
– Welke online marketingtools en instrumenten staan tot mijn beschikking?
– Hoe  meet en vergroot ik de effecten van de brand content strategie?

Resultaat

Na afloop van de cursus Branded Content Strategie bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan uw branded contentstrategie. U bent in staat om tot een branded contentstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. U weet hoe u tot een juiste formatselectie kunt komen en hoe u hiermee een engaging en conversation brand kunt bouwen. U weet hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van branded content, merkenbeleid, digtal marketing en  contentstrategie.

    Inhoud

    Dag 1: Branded content insights & developments (college 1 en 2)

    Tijdens deze dag leert u waar groeikansen liggen voor merken en welke uitgeversprincipes toepasbaar zijn voor merken. U krijgt inzicht in de psychologische werking van branded content en leert hoe u hiermee uw voordeel kunt doen. Er wordt aandacht gegeven aan succesvolle cases en uitgelegd welke resultaten er bereikt zijn en hoe er tot bepaalde keuzen gekomen is. U leert verder hoe u tot een gefundeerde keuze kunt komen voor een branded content format en hoe u hiermee in de praktijk een engaging community van kunt maken, passend bij de waarden van de organisatie en inspelend op behoeften van consumenten.

    Dag 2: Content strategie en content marketing campagnes (college 3 en 4)

    Tijdens deze dag leert u hoe u de branded contentstrategie verder kunt vormgeven en kunt operationaliseren. U leert welke stappen er nodig zijn voor een succesvolle uitrol, hoe u een juiste themaselectie en mediamix samenstelt en hoe u uiteindelijk grip houdt op de nieuwe contentgedreven organisatie. U leert verder hoe u specifieke content marketing campagnes kunt opzetten en managen. U krijgt uitleg over white paper marketing, videocampagnes, webcasts, apps, webinars, portals, etcetera.

    Dag 3: Implementatie en effectiviteit branded contentbeleid (college 5)

    Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie concreet klaarmaakt voor de implementatie van het nieuwe branded contentbeleid. U krijgt diverse cases en learnings aangereikt van organisaties die hier ruime ervaring mee hebben. U wordt vervolgens bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden? U leert tot slot aan de hand van diverse best practices hoe toonaangevende bedrijven op een succesvolle wijze een branded contentstrategie hebben geïmplementeerd en geïntegreerd.

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Vorm

    De cursus Branded Content Strategie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over branded content strategie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een financieel-strategisch perspectief.

    Proefcollege bijwonen / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Wie

    De cursus Branded Content Strategie is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van branded content en inbound marketing. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze studenten een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

    .     

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Docenten

    De docenten die de cursus Branded Content Strategie voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans brede ervaring als consultant, marketingdirecteur,  strateeg of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij ruime ervaring op het gebied van branded content, contentmarketing, -strategie en online marketing. Enkele docenten uit deze opleiding:


    suzannedebakkerDr. Suzanne de Bakker (SDB Communicatie) werkt als zelfstandig professional, is content manager bij MarketingTribune.nl/content en platformcontent.nl, blogt voor Marketingfacts, en geeft lezingen over merkloyaliteit, content marketing en customer media. Daarnaast is zij als docent verbonden aan de Master Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Daar verzorgt zij de mastercursus ‘Organisaties op het web’, en begeleidt studenten bij het schrijven van hun masterscriptie. Klik hier voor video-introductie.


    Lennaert Stuij (Ziggo) is zijn carrière onverwacht gestart bij Libertel, het latere Vodafone, in Maastricht. Het was de tijd van de eerste professionele websites, intranetten en mobiele apps. Na 8 jaar enorme groei besloot Lennaert Vodafone te verlaten; vanaf 2004 heeft hij voor verscheidene Internetbureaus gewerkt, waaronder Satama en Mirabeau. Vanaf 2011 werkt Lennaert als zelfstandig internet professional. Klik voor video-introductie.


    Rob Punselie (1961) is directeur van ContentKings, bureau voor contentontwerp. Verbeteren van de kwaliteit en effectiviteit van content is sinds 2000 zijn passie en professie. Zijn sleutelwoord is relevantie. Alleen relevante content scoort immers. Rob Punselie helpt organisaties met een contentstrategie naar zinvolle en succesvolle online interacties met klanten. ContentKings, door hem opgericht in 2000, helpt mensen en organisaties aan de juiste informatie bij hun dagelijkse activiteiten. Als “ambassadeur van de gebruiker” werkt ContentKings voor klanten als Tempo Team, Logius en NWO. Klik hier voor video-introductie.


    Bob Oord (Heliview). Eind jaren 90 was Bob als vp marketing betrokken bij de online contentleverancier YourNews, en als freelancer bij de doorstart van YourNews naar het huidige Momac. Tijdens de Internetcrisis was hij medeoprichter van kostenbesparingsadviesbureau CostFocus. Om zich weer volledig te kunnen richten op online marketing start hij in 2005 met de voorbereidingen voor het content marketingbureau Leadfrog dat sinds juni 2010 onderdeel werd van Heliview. In het voorjaar van 2013 richtte hij XPRTS Media op dat zich toelegt op contentmarketing op Tablets. Klik hier voor een video-introductie.


    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Kosten

    Uw investering voor deze cursus Branded Content Strategie bedraagt EUR 1.450,- (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn overigens aftrekbaar van de belasting. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Data

    Deze opleiding gaat drie keer per jaar van start. Colleges vinden in principe om de twee weken plaats aan de HU in Utrecht. In de vakantieperioden zijn er geen colleges. Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart rond 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur.

    Collegedata: najaar 2017

    • College 1: 9 november 2017
    • College 2: 9 november 2017
    • College 3: 23 november 2017
    • College 4: 23 november 2017
    • College 5: 7 december 2017 (van 15.00 uur tot 18.00 uur)
    StartdatumLocatie
    09-11-2017Utrecht
    09-11-2017Amsterdam

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Brochure aanvragen

    Inschrijven voor de opleiding

    1 Persoonsgegevens
    2 Factuurgegevens
    3 Bevestiging
    • Datum & locatie

    • Persoonsgegevens