Header

Algemeen

Traditionele marketing- en verkoopmethoden, zoals cold calling, direct mailing en massacommunicatie, werken steeds minder goed. Zichtbaarheid en aanwezigheid op de juiste momenten in de customer journey is waar het vandaag de dag om draait. Vindbaarheid op internet wordt hierdoor steeds belangrijker voor veel bedrijven en inzet van contentmarketing kan hierbij goed dienst doen. Door het opzetten en implementeren van een contentstrategie bouwt u aan een actieve community die u op de lange termijn veel kan opleveren. Hoe u dit kunt aanpakken en realiseren, leert u onder andere tijdens deze opleiding.

Onderwerpen

– Hoe kan ik een goede contentstrategie ontwikkelen?
– Hoe breng ik de contentstrategie in lijn met de bedrijfsstrategie?
– Hoe kom ik tot een juiste themaselectie en keuze voor een mediamix?
– Hoe geef ik praktische uitvoering aan de contentstrategie?
– Welke rol spelen van community building en marketing automation?
– Welke contentmarketing tools en campagnetools kan ik inzetten?
– Hoe genereer ik leads en sales met (online) content marketing?
– Hoe kan ik monitoren, analyseren, en bijsturen, indien nodig?

Resultaat

Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan uw contentstrategie. U bent in staat om zelf tot een goede contentstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. U weet wat de strategische implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste themaselectie en mediamix kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U weet hoe u met community building, content management en marketing automation kwalitatief goede leads kunt genereren en welke online marketing- en social mediatools hiervoor zijn te gebruiken. U bent in staat om grip te houden op de nieuwe content-driven-organisation en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis op het gebied van contentstrategie, inbound concepten en contentmarketing.

    Inhoud

    Dag 1: Strategie, marketing en content management (college 1 en 2)

    Tijdens deze dag leert u hoe u uw commerciële speelruimte inzichtelijk maakt, hoe u de informatiebehoefte van uw doelgroep goed in kaart kunt brengen, hoe u de concurrentie kunt analyseren en hoe u de verzamelde data kunt omzetten in goede managementinformatie. Tot slot leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle contentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over bedrijfsstrategie, marketingstrategie en de rol van content management hierin. 

    Dag 2: Contentstrategie, themaselectie en mediamix (college 3 en 4)

    Tijdens dag 2 leert u hoe u tot een goede contentstrategie kunt komen, welke stappen er nodig zijn voor een succesvolle uitrol, hoe u een juiste themaselectie en mediamix samenstelt en hoe u grip kunt houden op een nieuwe contentgedreven organisatie.  U doet tot slot nieuwe inzichten op over het opzetten en managen van content marketing campagnes zoals webinars, whitepapercampagnes, video, apps. webcasts, etcetera.

    Dag 3: Community management en marketing automation (college 5 en 6)

    Tijdens deze dag leert u hoe u kunt bouwen aan een solide community, online portal of -platform. U krijgt inzicht in de principes van marketing automation, online leadgeneratie en het onderhoud en beheer van communities. U leert hoe u een webredactie kunt opzetten, hoe u de community kunt boeien en binden en hoe u dit structureel kunt inbedden in de organisatie. 

    Dag 4: Contentproductie en implementatie contentbeleid (college 7 en 8)

    Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie klaarmaakt voor de implementatie van het nieuwe beleid. U leert hoe u contentdoelstellingen opstelt, hoe u een webredactie opzet, hoe u om kunt gaan met taken en verantwoordelijkheden van het nieuwe contentteam, hoe u contentteam kunt managen, hoe u om kunt gaan met een CMS-systeem en bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. 

    Dag 5: Monitoring, meten, analytics, bijsturen (college 9 en 10)

    Tijdens deze afsluitende dag leert u alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd, wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden, hoe gaat u hiermee om, hoe werken bepaalde analytics-programma’s, hoe dragen behaalde resultaten bij aan het totaal?

    Proefcollege bijwonen / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Vorm

    De kwantificering van beleid staat centraal tijdens deze Post HBO opleiding Contentstrategie & Inbound Marketing. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een financieel-strategisch perspectief. Tijdens uw opleiding wordt u intensief begeleidt door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor uw vragen en opmerkingen en zal u daar waar nodig ondersteunen. De kerndocent beoordeelt u aan het einde van de opleiding.

    Proefcollege bijwonen / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Wie

    Deze Post HBO opleiding Contentstrategie & Inbound Marketing is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van contentstrategie en inbound marketing. De opleiding is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

    .     

    Proefcollege bijwonen / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Docenten

    De docenten die de Post HBO opleiding Contentstrategie & Inbound Marketing voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans brede ervaring als consultant, marketingdirecteur,  strateeg of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieen waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij ervaring op het gebied van contentmarketing, contentstrategie en online marketing. Enkele docenten uit deze opleiding:


    suzannedebakkerDr. Suzanne de Bakker (SDB Communicatie) werkt als zelfstandig professional, is content manager bij MarketingTribune.nl/content en platformcontent.nl, blogt voor Marketingfacts, en geeft lezingen over merkloyaliteit, content marketing en customer media. Daarnaast is zij als docent verbonden aan de Master Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Daar verzorgt zij de mastercursus ‘Organisaties op het web’, en begeleidt studenten bij het schrijven van hun masterscriptie. Klik hier voor video-introductie.


    Lennaert Stuij (Ziggo) is zijn carrière onverwacht gestart bij Libertel, het latere Vodafone, in Maastricht. Het was de tijd van de eerste professionele websites, intranetten en mobiele apps. Na 8 jaar enorme groei besloot Lennaert Vodafone te verlaten; vanaf 2004 heeft hij voor verscheidene Internetbureaus gewerkt, waaronder Satama en Mirabeau. Vanaf 2011 werkt Lennaert als zelfstandig internet professional. Klik voor video-introductie.


    Rob Punselie (1961) is directeur van ContentKings, bureau voor contentontwerp. Verbeteren van de kwaliteit en effectiviteit van content is sinds 2000 zijn passie en professie. Zijn sleutelwoord is relevantie. Alleen relevante content scoort immers. Rob Punselie helpt organisaties met een contentstrategie naar zinvolle en succesvolle online interacties met klanten. ContentKings, door hem opgericht in 2000, helpt mensen en organisaties aan de juiste informatie bij hun dagelijkse activiteiten. Als “ambassadeur van de gebruiker” werkt ContentKings voor klanten als Tempo Team, Logius en NWO. Klik hier voor video-introductie.


    Bob Oord (Heliview). Eind jaren 90 was Bob als vp marketing betrokken bij de online contentleverancier YourNews, en als freelancer bij de doorstart van YourNews naar het huidige Momac. Tijdens de Internetcrisis was hij medeoprichter van kostenbesparingsadviesbureau CostFocus. Om zich weer volledig te kunnen richten op online marketing start hij in 2005 met de voorbereidingen voor het content marketingbureau Leadfrog dat sinds juni 2010 onderdeel werd van Heliview. In het voorjaar van 2013 richtte hij XPRTS Media op dat zich toelegt op contentmarketing op Tablets. Klik hier voor een video-introductie.


    Proefcollege bijwonen / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Kosten

    Uw investering voor deze opleiding bedraagt EUR 2.850,- (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. Er zijn ook mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn overigens aftrekbaar van de belasting. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

    Proefcollege bijwonen / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Data

    Deze opleiding gaat twee keer per jaar van start. Colleges vinden in principe om de twee weken plaats aan de HU in Utrecht. In de vakantieperioden zijn er geen colleges. Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart rond 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur.

    Collegedata: voorjaar 2017

    • College 1: 13 april 2017
    • College 2: 13 april 2017
    • College 3: 3 mei 2017
    • College 4: 3 mei 2017
    • College 5: 17 mei 2017
    • College 6: 17 mei 2017
    • College 7: 31 mei 2017
    • College 8: 31 mei 2017
    • College 9: 15 juni 2017
    • College 10: 15 juni 2017

    Proefcollege bijwonen / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Brochure aanvragen

    Inschrijven voor de opleiding

    1 Persoonsgegevens
    2 Factuurgegevens
    3 Bevestiging
    • Datum & locatie

    • Persoonsgegevens