Header

Algemeen

Tijdens de ICT en CRM-opleidingen worden cursisten begeleid door een kerndocent van UBS. Het begeleidingsproces zit hem met name op het kundig en inhoudelijk schrijven van een plan van aanpak. Een coachingstraject kan echter ook op maat samengesteld worden op basis van uw behoefte, variërend van een maandelijks ‘spreekuur’ tot een intensieve wekelijkse begeleiding. Coachingstrajecten worden als erg waardevol ervaren door onze cursisten. Wilt u eens sparren met onze business coaches over uw vraagstuk? Dat kan!

Werkwijze coachingstraject

Onze coachingsprogramma’s zijn gericht op het verbeteren van uw organisatie in termen van effectiviteit, omzetgroei en commercieel resultaat. Als u gebruik maakt van een coachingstraject, start uw businesscoach met de eerste van vier geformuleerde stappen: de situatieanalyse. Samen met u wordt bekeken wat de huidige stand van zaken is, waardoor dit komt en welke insights en conclusies hieruit volgen. Hierna volgt stap 2: de (her)formulering van het businessplan (met o.a. doel, richting en gewenst resultaat). Stap 3 omvat de daadwerkelijke realisatie en implementatie van het businessplan en door middel van stap 4 wordt de voortgang van het ingezette beleid bewaakt.

Lean-based begeleiding

U kunt tijdens, na, of los van uw opleiding ook kiezen om gecoacht te worden op financieel-strategische doelstellingen (LEAN). Hierbij wordt er een plan/ project/ implementatie als voorbeeld genomen waar u mee van start wil. Om het project een hoge kans van slagen te geven, worden er heldere KPI’s aan gehangen (omzetverhoging/ kostenverlaging). Hierop wordt u door een LEAN-docent gecoacht. De doelstelling van het coachingstraject ligt vooral op het daadwerkelijk verwezenlijken van de geplande omzet/ kostendoelstellingen van het project in de tijd en het behalen van een goede ROI. Voor meer informatie over onze fact-based uitgangspunten; klik hier. 

    Opties

    Een coachingstraject wordt op maat samengesteld op basis van uw behoefte, variërend van een maandelijks ‘spreekuur’ tot een intensieve wekelijkse begeleiding. Coachingstrajecten worden als erg waardevol ervaren door onze studenten. Wilt u eens sparren met onze business coaches over uw vraagstuk? Dat kan!

    Lean based begeleiding

    U kunt tijdens, na, of los van uw opleiding ook kiezen om gecoacht te worden op financieel-strategische doelstellingen (LEAN). Hierbij wordt er een plan/ project/ implementatie als voorbeeld genomen waar u mee van start wil. Om het project een hoge kans van slagen te geven, worden er heldere KPI’s aan gehangen (omzetverhoging/ kostenverlaging). Hierop wordt u door een LEAN-docent gecoacht. De doelstelling van het coachingstraject ligt vooral op het daadwerkelijk verwezenlijken van de geplande omzet/ kostendoelstellingen van het project in de tijd en het behalen van een goede ROI.

    Gratis sparsessie aanvragen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Voor wie

    ICT /CRM Business Coaching is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van ICT management en CRM-strategie. Doorgaans hebben onze studenten een IT- of bedrijfskundige achtergrond, minimaal vier jaar relevante werkervaring en een HBO- of WO-diploma (of niveau).

    Gratis sparsessie aanvragen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Werkwijze

    Afhankelijk van uw behoefte wordt een coachingstraject besproken. Dit kan variëren van een eenmalige sessie tot een intensiever traject waarbij gefocust wordt op uw specifieke businesscase. Centraal in onze aanpak staat omzetgroei en commercieel resultaat. U wordt, na een zorgvuldige intake, begeleid door een businesscoach met ervaring in uw sector en kennis van de benodigde managementdisciplines. Het coachingstraject verloopt doorgaans volgens het volgende stappenmodel:


    Stap 1: Analyse en Inzicht. Vertrekpunt is de huidige positie van uw marketing, verkoop, management of ondernemerschap. Met een kritische blik kijkt UBS met u naar het probleem dat u ervaart. Interviews, panels of online onderzoeksmethoden worden vertaald in een heldere situatieanalyse, waardoor reële doelstellingen en strategieën kunnen worden geformuleerd.


    Stap 2: Koersbepaling. Wat wilt u bereiken? Welke verkoopresultaten, welke positionering, welke waarden streeft u na? Op basis van de situatieanalyse maken we met u een concrete bestemming die richting geeft aan alle activiteiten van uw organisatie. Doel van deze bestemming is dat iedereen binnen uw organisatie aan hetzelfde doel werkt.


    Stap 3: Realisatie & Implementatie. Uw missie is onderbouwd met een fundament; het businessplan. Hoe vertaal je dit plan naar de praktijk? Hoe creëer je een leidende coalitie en wat vraagt de ingezette koers van het leiderschap? UBS heeft veel ervaring met de realisatie en implementatie van strategische plannen. Wij richten ons op zichtbare en meetbare verbeteringen en resultaten, zodat u uw strategie succesvol in uw organisatie implementeert én borgt. Desgewenst kunt u hierbij ondersteund worden op basis van onze lean-filosofie.


    Stap 4: Monitoring en Bijsturing. Na implementatie van het ingezette beleid, laten we u niet meteen los. Wij weten immers hoe ingrijpend een verbetertraject kan zijn. Periodiek bespreken wij met u de voortgang, dagen we u uit om de ingezette koers te blijven volgen en helpen we u naar de volgende fase. Deze werkwijze zorgt ervoor dat u niet verslapt of terugvalt in het oude patroon, maar koers blijft volgen met het vizier gericht op uw doel.

    Gratis sparsessie aanvragen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Coaches

    Binnen de ICT & CRM-sectie van UBS Business School zijn onderstaande docenten betrokken.


    Marcel-Molenaar-LinkedIn-11Marcel Molenaar is Head of Marketing Solutions voor Linkedin Benelux. Voor Marcel bij Linkedin begon was hij online media directeur voor de Free Media Group. Eerder werkte hij in verschillende functies bij OMG/ Mailmedia, HotSMS (nu BDigital) , IBM en Lycos. Marcel heeft meer dan 15 jaar ervaring in de interactieve industrie met een focus op online marketing. Hij studeerde Marketingcommunicatie aan de universiteit van Nijmegen. Klik voor video-introductie.


    michael amstelveenMichael Amstelveen (Arista Networks) A decision influencer when engaged with a customer who has a requirement of their data centre solutions area. Spending time liaising with people from a range of backgrounds – from CxO, to technical managers and staff in order to understand the issues and what is required from their solution. Arista Networks designs and builds modern, high performance networks that were inspired by lessons that our founders learned at Sun in the 80s, Cisco in the 90s, and Google in the early 2000s.


    harold kipHarold Kip (NUON) I am an advocate of building and maintaining honest and strong business and personal relationships and I have a creative and open view towards added value that produces results on both sides. I am teaching and keeping myself and others up-to-date about the convergence of everyday life, communities and social media. Hopefully this will help others understand what social media is, what it means for organizations and everyday life and what is appropriate and relevant to incorporate into the marketing mix. Specialties:(digital) marketing, community building, business and personal relationships, online & offline integration, social media


    ralph loeffenRalph Loeffen (Papyrus). Rollout and followup profit improvement plans, International experience, Budgeting, Optimize business processes (optimization and cost savings), roll out ERP software as local keyuser, train colleagues within ERP environment, turn data into information, Monitoring Working Capital (advising in the value chain), Participate in reorganizations (merge systemwise), establish EDI connections together with programmers, describe processes including controls, activity based costing, Specialties: Analyzing processes and procesdata, (Re)Modelling businessprocesses.


    manfredManfred van Gorchum (Capgemini) is manager van de competence group Digital Customer Experience van Capgemini Consulting. Dit is een adviesteam van Capgemini op het vlak van customer experience, channel strategy en digital marketing & sales. Manfred heeft als focus Insurance & Banking. Hij werkt aan customer experience bij Achmea, aan een nieuwe dienst bij Interpolis en Rabobank, en aan customer journeys van Elavon. Hij is auteur van het boek ‘Customer Experience in de praktijk’. Klik hier voor een video-introductie.

    Gratis sparsessie aanvragen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Kosten

    Voor een afzonderlijke coachsessie van gemiddeld 1 uur betaalt u 190 euro (ex btw). Bij afname van een langer traject (meer dan 10 sessies) zijn kortingen  mogelijk. Voor een combinatiepakket: coach- en workshopsessies, betaalt u 500 euro (ex btw) per dagdeel. Voor een intensiever coachingstraject wordt maatwerk geleverd. Prijzen worden op basis van uw behoefte samengesteld. Wij verzoeken u om contact op te nemen met UBS om uw coachingsbehoefte goed in kaart te brengen. U kunt ons hiervoor bellen of mailen: bel 030-2270497 of email [email protected] U kunt ook een gratis sparsessie aanvragen om uw businesscase met onze coaches te bespreken.

    Gratis sparsessie aanvragen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Bedrijfskunde

    Inschrijven voor coachingstraject

    1 Persoonsgegevens
    2 Factuurgegevens
    3 Bevestiging
    • Datum & locatie

    • Persoonsgegevens