Header

Algemeen

U heeft een mooie uitdaging te pakken bij uw organisatie. U mag een contentstrategie doorvoeren, een contentmarketing-implementatie bege- leiden of een inbound marketingproject uitvoeren. Voor veel contentprojecten is het echter wel zaak dat u hiervoor een gedegen analyse en/of goed projectplan kunt opstellen. Wilt u weten hoe u een scherp en doordacht contentmarketingplan kunt schrijven maar heeft u geen tijd of behoefte om hiervoor een lange opleiding te volgen? Dan is deze compacte Masterclass: ‘Leer een Powerful Contentmarketing- plan Schrijven’ de juiste keuze.

Onderwerpen

– U leert om van de marketingstrategie te komen tot een inboundmarketingplan
– U leert hoe u een gefundeerd contentmarketingplan opstelt voor uw business.
– U leert hoe u uw theoretische managementkennis aan de praktijk kunt koppelen
– U leert hoe u uw strategisch contentmarketingplan kunt vertalen naar de praktijk
– U leert hoe u een gedegen analyse kunt opzetten en uitvoeren
– U wordt bij het schrijven van uw plan begeleid op de ‘SMART-principes’
– U leert een  realistische planning, begroting en targets op te stellen
– U leert hoe u uw contentplan na invoering kunt monitoren, meten en bijsturen.
– U leert hoe u intern draagvlak kunt verkrijgen voor uw plan van aanpak
– U leert hoe u uw plan bondig kunt vormgeven in een overzichtelijk ‘powerplan’
– Na afloop van de Masterclass kunt u direct met uw plan in de praktijk aan de slag

Resultaat

De Masterclass ‘Leer een Powerful Contentmarketingplan Schrijven’ verschaft u de kennis én de vaardigheden om managementvraagstukken om te zetten in het juiste concrete en operationele contentmarketingbeleid. U leert hoe u een goed en krachtig inbound marketingplan opstelt, en hoe dat plan concreet kan worden uitgevoerd binnen uw organisatie. U leert hoe u een realistische planning, begroting en targets kunt opstellen in een krachtig document wat een hoge kans van slagen heeft. Na afloop van de Masterclass bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het contentmarketingplan en een effectief implementatieproces door te voeren. Na afloop van de Masterclass kunt u direct met uw eigen plan van aanpak aan de slag.

    Inhoud

    College 1: Elementen van een goed contentmarketingplan (middag)

    Tijdens het middagcollege leert u hoe u de juiste fundamenten in uw contentmarketingplan kunt inbrengen om tot een succesvolle projectaanpak voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over de vertaalslag van strategie naar praktijk. U wordt bijgespijkerd over het belang en de uitvoering van goede analyses, over het opnemen van zogenoemde SMART-factoren en over het operationaliseren van uw strategie in een realistische planning, budgettering en doelen. U leert tot slot hoe u uw beleid kracht kunt bijzetten door goede argumentatie en heldere uiteenzetting van uw gemaakte keuzes.

    College 2: Onder begeleiding aan de slag (avond)

    Tijdens het avondcollege gaat u zelf aan de slag met uw plan. U leert aan de hand van cases, opdrachten en voorbeeldplannen hoe u uw contentmarketingplan kunt structureren en de juiste fundamenten kunt leggen. U krijgt nader inzicht in de prioritering, operationalisering en concretisering van uw aanpak. Onder begeleiding van een ervaren docent en samen met uw groepsgenoten komt u tot een contentmarketingplan waar u na afloop direct mee aan de slag kunt in de praktijk.

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Vorm

    De Masterclass ‘Leer een Powerful Contentmarketingplan Schrijven’ is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over het schrijven van een effectief contentmarketingplan voor uw business. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een financieel-strategisch perspectief.

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Wie

    De Masterclass ‘Leer een Powerful Contentmarketingplan Schrijven’ is bedoeld voor professionals die de behoefte hebben om een goed en gedegen contentmarketingplan te kunnen schrijven. De Masterclass is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige- of marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

    .     

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Docenten

    De docenten die de Masterclass ‘Leer een Powerful Contentmarketingplan Schrijven’ voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben brede ervaring als contentstrateeg, inbound marketeer, marketingdirecteur of bedrijfsadviseur. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij ruime ervaring op het gebied van contentmarketing, -strategie en online marketing. Enkele docenten:


    suzannedebakkerDr. Suzanne de Bakker (SDB Communicatie) werkt als zelfstandig professional, is content manager bij MarketingTribune.nl/content en platformcontent.nl, blogt voor Marketingfacts, en geeft lezingen over merkloyaliteit, content marketing en customer media. Daarnaast is zij als docent verbonden aan de Master Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Daar verzorgt zij de mastercursus ‘Organisaties op het web’, en begeleidt studenten bij het schrijven van hun masterscriptie. Klik hier voor video-introductie.


    Rob Punselie (1961) is directeur van ContentKings, bureau voor contentontwerp. Verbeteren van de kwaliteit en effectiviteit van content is sinds 2000 zijn passie en professie. Zijn sleutelwoord is relevantie. Alleen relevante content scoort immers. Rob Punselie helpt organisaties met een contentstrategie naar zinvolle en succesvolle online interacties met klanten. ContentKings, door hem opgericht in 2000, helpt mensen en organisaties aan de juiste informatie bij hun dagelijkse activiteiten. Als “ambassadeur van de gebruiker” werkt ContentKings voor klanten als Tempo Team, Logius en NWO. Klik hier voor video-introductie.


    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Kosten

    Uw investering voor deze Masterclass ‘Leer een Powerful Contentmarketingplan Schrijven’ bedraagt EUR 495,- (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn overigens aftrekbaar van de belasting. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Data

    Deze Masterclass gaat vier keer per jaar van start. Colleges vinden in principe plaats aan de Hogeschool Utrecht. In de vakantieperioden zijn er geen colleges. Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart rond 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur.

    Collegedata: najaar 2017

    • College 1: 2 november 2017 (middagcollege)
    • College 2: 2 november 2017 (avondcollege)

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Contentmarketing

    Inschrijven voor de Masterclass

    1 Persoonsgegevens
    2 Factuurgegevens
    3 Bevestiging
    • Datum & locatie

    • Persoonsgegevens