Header

Algemeen

Masterclass Contentstrategie & Inbound Marketing in Maastricht

– Ontdek wat content marketing is en wat het voor u kan betekenen
– Leer van succes cases van andere bedrijven en organisatie
– Leer wat de bouwstenen zijn van een succesvolle contentstrategie
– 2 colleges van 3 uur, met volop ruimte voor interactie
– Theorie én praktijk: na afloop kunt u zelfstandig aan de slag

Wilt u weten wat contentmarketing kan betekenen voor uw organisatie en wat er allemaal bij komt kijken? Schrijf u dan in voor de masterclass ‘Contentstrategie & Inbound marketing’. U leert wat er nu precies wordt verstaan onder begrippen als contentmarketing en inbound marketing en wat het belang is van een gedegen contentstrategie. Contentmarketing draait om het aantrekken van de (juiste) doelgroep, in tegenstelling tot ouderwetse methodes als adverteren en outbound belllen en mailen, methodes die steeds minder goed werken. Is contentmarketing voor u uw organisatie het antwoord om ook anno 2017 conversie te blijven draaien uit de online kanalen? U leert het tijdens deze masterclass!De volgende onderwerpen komen aan bod:

– Wat is contentmarketing en hoe verhoudt zicht het tot inbound marketing?
– Hoe past een contentgedreven strategie in uw marketingmix?
– Hoe pakken andere organisaties het aan en wat kunnen we hier van leren?
– Wat is het belang van een gedegen contentstrategie voor uw succes?
– Wat zijn de bouwstenen zo’n succesvolle contentstrategie?

    Inhoud

    College 1: Content marketing basics

    Tijdens het eerste college nemen we u mee in de wereld van content/inbound marketing (en leggen we uit wat nu het verschil is tussen die twee dingen!). U leert, mede aan de hand van case studies, hoe andere organisaties content/inbound marketing succesvol inzetten. Telkens is aandacht voor de achterliggende business cases: waarom is gekozen voor een benadering vanuit content?

    College 2: De bouwstenen van uw contentstrategie

    Tijdens het tweede college leert u hoe een gedegen contentstrategie er uitziet. U leert welke stappen u achtereenvolgens moet doorlopen om de belangrijkste hoofdstukken van de strategie te kunnen invullen. Zo leert u het belang van persona’s, customer journey mapping en inhoudelijke kernboodschappen. Tijdens het college werkt u zo toe naar een eerste, basale versie van uw eigen contentstrategie. Deze kunt u zelfstandig verder uitwerken, of u kunt nog kiezen voor een verder traject in de vorm van cursus of post-hbo (zie verder onder het kopje ‘Vorm’).

    Vorm

    De masterclass ‘Contentstrategie & Inbound Marketing’ bestaat uit twee colleges van elk drie uur. De masterclass is erop gericht dat u na afloop alle kennis en kunde in huis hebt om een basis te ontwikkelen voor uw eigen contentstrategie. De docenten helpen u hier uiteraard bij. Tijdens de masterclass is er veel ruimte voor interactie met de docenten én uw mede-cursisten.

    NB: Deze masterclass is tevens onderdeel van de cursus én de post-hbo opleiding Contentstrategie & Inbound Marketing. Cursisten die de cursus of post-hbo volgen, gaan in de volgende colleges verder aan de slag met uitwerken van de strategie (beide opleidingen) en het implementeren ervan in hun organisaties (post-hbo). Na afloop van de masterclass kunt u er uiteraard altijd nog voor kiezen om één van de twee vervolgtrajecten te doorlopen. Informeer naar de mogelijkheden!

    Wie

    De masterclass ‘Contentstrategie & Inbound Marketing’ is geschikt voor iedereen die zich wil verdiepen in content/inbound marketing. De cursus is geschikt voor ZZP’ers, maar ook zeker voor marketeers in het MKB (en groter).  Enige ervaring en affiniteit met (online/content)marketing is gewenst, maar verder is er geen voorkennis nodig.

    Docenten

    De docent die deze cursus verzorgd heeft jarenlange ervaring op het gebied van online- en contentmarketing. Deze ervaring is zowel opgedaan in het vakgebied (als consultant) als bij het geven van trainingen en cursussen.

    Jeroen Huynen heeft als oprichter van Buttonplay voor tal van organisatie gewerkt als consultant op het snijvlak van online- en contentmarketing. Als blogger heeft hij zelf geschreven voor grote platformen als Frankwatching.com en is hij mede-eigenaar van kennisplatform MarketingMed.nl. Daarnaast heeft hij ruime ervaring met het geven van colleges voor Utrecht Business School, Zuyd Hogeschool en Fontys.

    Kosten

    Uw investering voor deze cursus bedraagt EUR 495,- (excl. BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, lesmateriaal, koffie, thee en frisdrank en een avondmaaltijd.

    Data

    De masterclass “Contentstrategie & Inbound Marketing” gaat twee keer per jaar van start en vindt plaats op één dag. De eerste bijeenkomst duurt van 15:00 tot 17:45 en de tweede bijeenkomst duurt van 18:15 tot 21:00

    Cursusdata: najaar 2017

    • Donderdag 5 oktober

    De bijeenkomsten worden georganiseerd in Teaching Hotel Château Bethlehem in Maastricht.

    Bekijk op Google Maps

    Inschrijven voor de opleiding