Header

Algemeen

Om uw contentstrategie goed uit de verf te laten komen, heeft u een scala aan online marketingtools tot uw beschikking. Welke tools het meest effectief voor u zijn en hoe deze het beste kunt inpassen in uw online strategie, leert u tijdens deze praktische cursus Online Content Marketing. Tijdens de cursus krijgt u in vogelvlucht nieuwe kennis over online marketing, social media en contentmarketing. 

Onderwerpen

– Welke trends en ontwikkelingen zijn er binnen online contentmarketing?
– Hoe geef ik praktische uitvoering aan de online contentstrategie?
– Hoe creëer ik engaging content en manage ik een community?
– Welke online marketing en social media tools kan ik gebruiken?
– Welke contentmarketing tools en online campagnetools kan ik inzetten?
– Hoe genereer ik leads en sales met online content marketing?
– Wat is de rol van marketing automation en crm bij online leadgeneratie?
– Hoe manage, meet en monitor ik de online contentstrategie?

Resultaat

Na afloop van de cursus Online Content Marketing bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het online (content) marketingbeleid van uw organisatie. U weet hoe u tot een juiste contentstrategie en online mediamix kunt komen en weet  hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U weet hoe u met community building, content management en marketing automation kwalitatief goede leads kunt genereren en welke online marketing- en social mediatools hiervoor zijn te gebruiken. U bent in staat om grip te houden op de nieuwe content-driven-organisation en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van contentstrategie, inbound concepten en online contentmarketing.

    Inhoud

    Dag 1: Online content marketing (college 1 en 2)

    Tijdens deze dag leert hoe u welke trends en ontwikkelingen er gaande zijn op het gebied van content marketing. U leert hoe u tot een content strategie kunt komen, hoe u aan themaselectie kunt doen en hoe u een online mediamix kunt samenstellen. U leert voorts hoe u met persona’s kunt werken, hoe u hiermee kunt bouwen aan een solide community, online portal of kennisplatform. U leert hoe u een webredactie kunt opzetten, hoe u de community kunt boeien en binden en hoe u dit structureel kunt inbedden in de organisatie.

    Dag 2: Online Leadgeneratie & Community Management (college 3 en 4)

    Tijdens deze dag leert u hoe u diverse online marketing tools kunt inzetten om invulling te geven aan uw online contentstrategie en uw bereik op een relevante manier te verhogen. U krijgt o.a. uitleg over online leadgeneratie en digital marketingcampagnes. U krijgt tot slot inzicht in de principes van marketing automation en het onderhoud en beheer van communities.

    Dag 3: Implementatie en effectiviteit contentbeleid (college 5)

    Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie klaarmaakt voor de implementatie van het nieuwe contentbeleid. U leert hoe u contentdoelstellingen opstelt, hoe u een webredactie opzet, hoe u systemen met elkaar kunt integreren maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden? U leert tot slot aan de hand van diverse best practices hoe toonaangevende bedrijven op een succesvolle wijze een contentstrategie hebben geïmplementeerd en geïntegreerd.

    Proefcollege bijwonen / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Vorm

    De cursus Online Content Marketing is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over online content marketing. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een financieel-strategisch perspectief.

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug /

    Wie

    De cursus Online Content Marketing is bedoeld voor studenten die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van online marketing en content management. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze studenten een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

    .     

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Docenten

    De docenten die de cursus Online Content Marketing voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans brede ervaring als consultant, marketingdirecteur,  strateeg of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieen waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij ruime ervaring op het gebied van online marketing, social media, contentmarketing, inboundconcepten, en crm. Enkele docenten uit deze opleiding:


    suzannedebakkerDr. Suzanne de Bakker (SDB Communicatie) werkt als zelfstandig professional, is content manager bij MarketingTribune.nl/content en platformcontent.nl, blogt voor Marketingfacts, en geeft lezingen over merkloyaliteit, content marketing en customer media. Daarnaast is zij als docent verbonden aan de Master Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Daar verzorgt zij de mastercursus ‘Organisaties op het web’, en begeleidt studenten bij het schrijven van hun masterscriptie. Klik hier voor video-introductie.


    Lennaert Stuij (Ziggo) is zijn carrière onverwacht gestart bij Libertel, het latere Vodafone, in Maastricht. Het was de tijd van de eerste professionele websites, intranetten en mobiele apps. Na 8 jaar enorme groei besloot Lennaert Vodafone te verlaten; vanaf 2004 heeft hij voor verscheidene Internetbureaus gewerkt, waaronder Satama en Mirabeau. Vanaf 2011 werkt Lennaert als zelfstandig internet professional. Klik voor video-introductie.


    Rob Punselie (1961) is directeur van ContentKings, bureau voor contentontwerp. Verbeteren van de kwaliteit en effectiviteit van content is sinds 2000 zijn passie en professie. Zijn sleutelwoord is relevantie. Alleen relevante content scoort immers. Rob Punselie helpt organisaties met een contentstrategie naar zinvolle en succesvolle online interacties met klanten. ContentKings, door hem opgericht in 2000, helpt mensen en organisaties aan de juiste informatie bij hun dagelijkse activiteiten. Als “ambassadeur van de gebruiker” werkt ContentKings voor klanten als Tempo Team, Logius en NWO. Klik hier voor video-introductie.


    Bob Oord (Heliview). Eind jaren 90 was Bob als vp marketing betrokken bij de online contentleverancier YourNews, en als freelancer bij de doorstart van YourNews naar het huidige Momac. Tijdens de Internetcrisis was hij medeoprichter van kostenbesparingsadviesbureau CostFocus. Om zich weer volledig te kunnen richten op online marketing start hij in 2005 met de voorbereidingen voor het content marketingbureau Leadfrog dat sinds juni 2010 onderdeel werd van Heliview. In het voorjaar van 2013 richtte hij XPRTS Media op dat zich toelegt op contentmarketing op Tablets. Klik hier voor een video-introductie.


    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Kosten

    Uw investering voor deze cursus Online Content Marketing bedraagt EUR 1.450,- (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn overigens aftrekbaar van de belasting. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Data

    Deze cursus gaat drie keer per jaar van start. Colleges vinden in principe om de twee weken plaats aan de HU in Utrecht. In de vakantieperioden zijn er geen colleges. Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart rond 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur.

    Collegedata: najaar 2017

    • College 1: 19 oktober 2017
    • College 2: 19 oktober 2017
    • College 3: 9 november 2017
    • College 4: 9 november 2017
    • College 5: 7 december 2017 (van 15-18 uur)
    StartdatumLocatie
    19-10-2017Utrecht
    19-10-2017Maastricht
    19-10-2017Amsterdam

    Proefcollege bijwonen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Contentmarketing

    Inschrijven voor de opleiding

    1 Persoonsgegevens
    2 Factuurgegevens
    3 Bevestiging
    • Datum & locatie

    • Persoonsgegevens