Header

Algemeen

– Vormt de basis voor uw strategisch online marketingplan
– Inclusief Quick Webscan met alle verbeterpunten voor uw website
– 3 avonden op een toplocatie in Maastricht
– Een team van experts dat u gaat helpen met uw online strategie

Online marketing is een vakgebied dat zich razendsnel heeft ontwikkeld. Dankzij internet kunnen afnemers (consumenten en bedrijven) uw organisatie snel vinden maar de concurrentie is hevig. Daarnaast is het belangrijk dat uw inspanningen in de website en sociale media wel effectief zijn en tegenwoordig kunnen we, gelukkig, alles goed meetbaar maken maar hoe moet dit dan? Hoe zorgen we er voor dat we zoveel mogelijk rendement halen uit de website en online communicatie? Met welke nieuwe online marketingkanalen dienen we dan rekening te houden, welke doelgroep vinden we waar en welke boodschap wensen zij te ontvangen? Tijdens deze cursus krijgt u nieuwe praktische kennis over online marketing en de manieren waarop u deze zo goed mogelijk voor uw organisatie kunt inzetten.

Uniek: tijdens de cursus maakt u uw eigen online marketingplan voor uw organisatie. Om u hierbij te helpen wordt er voor u een Quick Webscan uitgevoerd en op uw of onze locatie met u besproken. De Quick Webscan levert inzicht in uw specifieke situatie op en vormt een startpunt voor de verbeteringen die u aan de website en/of social media kunt gaan doorvoeren. Na de cursus weet u hoe u het rendement van de verbeteringen kunt meten zodat u kunt bepalen welke aanpassingen of campagnes het meest waardevol zijn gebleken.

Klik op ‘Inhoud’ voor het volledige programma.

    Inhoud

    Dagdeel 1: Principes van internet marketing, persona’s, customer journey, online marketingfunnel

    U leert hoe online marketing het consumentengedrag en koopproces heeft veranderd. U krijgt inzicht in de customer journey, de manieren en tijdstippen waarop u als organisatie het beste kunt communiceren met uw doelgroep. Hierbij bepreken we kanalen zoals sociale media, website, mobiele websites en apps. U leert de kritische succesfactoren van de online marketingstrategie en we bespreken de basisaspecten van Google Analytics: een gratis meetinstrument waarmee u veel kunt leren over de bezoekers aan uw website en hun gedrag. Tenslotte kijken we naar de manier waarop u uw doelgroep gedetailleerd kunt leren omschrijven. U kunt hiermee nagaan of u met uw huidige (online) communicatiebeleid de doelgroep op de goede manier informeert.

    Dagdeel 2: Zoekmachinemarketing, statistieken, online adverteren, social media en landingspagina’s

    Tijdens de bijeenkomst gaan we in op Search Engine Optimization (SEO) en online advertentiemogelijkheden (SEA). U leert hoe u statistieken gemeten op uw website kunt interpreteren en welke verbeteringen u aan de hand hiervan kunt doorvoeren. We bespreken de inzet van diverse kanalen zoals mobiele websites, sociale media, landingspagina’s en apps. Ook bloggen komt aan de orde en u leert hoe u aan de hand van het AIDA-model pagina’s voor uw website kunt ontwerpen die een hoog resultaat (bijvoorbeeld inschrijvingen of bestellingen) behalen.

    Dagdeel 3: Conversie optimalisatie,  webteksten, mobile marketing, nieuwsbrieven en schrijven van strategisch marketingplan

    In de laatste bijeenkomst krijgt u tientallen praktische tips om de conversie op uw website te verhogen. U leert hoe u effectieve webteksten kunt schrijven en wat de kracht kan zijn van mobile marketing. Tenslotte gaan we in op alle aspecten die onderdeel uit maken van het strategisch online marketingplan. U krijgt ook informatie over de do’s en don‘ts van virale marketingcampagnes en we gaan in op de mogelijkheden die nieuwsbrieven bieden en de aspecten van een basis CRM-systeem waarmee u aan de hand van klantinformatie beter kunt inspelen op de wensen en behoeften van uw doelgroep.

    Resultaat

    Na afloop van de cursus “Online marketing Basis” bent u bekend met de belangrijkste ontwikkelingen binnen dit vakgebied en kunt u deze ook voor uw organisatie toepassen. U bent in staat om de aspecten rondom een online marketingplan te beschrijven en aan de hand van de resultaten uit de Quick Webscan weet u wat voor uw organisatie de belangrijkste zaken zijn die u direct in de praktijk kunt gaan brengen. U weet hoe u de statistieken rondom de bezoekers aan uw website moet interpreteren en aan welke eisen uw website moet voldoen in het kader van zoekmachine optimalisatie en welke mogelijkheden er zijn om gebruik te maken van online advertentiemogelijkheden.

    Vorm

    De cursus “Online Marketing Basis” bestaat uit 3 bijeenkomsten die zo opgezet zijn dat u zo snel mogelijk over direct praktisch toepasbare kennis beschikt op het gebied van online marketing. De bijeenkomsten kennen een theoretisch gedeelte en een meer praktijkgericht gedeelte waarin u zelf aan de slag kunt met het direct toepassen van de theorie in uw eigen bedrijfssituatie. De docenten helpen u hierbij. Daarnaast wisselt u ervaringen uit met medecursisten waardoor u veel praktijkvoorbeelden zult gaan zien. Na de cursus én het bespreken van de resultaten uit de Quick Scan die wij voor u uitvoeren kunt u uw online marketingplan 2017 verder vormgeven en er direct mee aan de slag gaan.

    Wie

    De cursus “Online Marketing Basis” is geschikt voor iedereen die meer wil weten over de mogelijkheden die online marketing bieden. Met name voor ZZP-ers en voor werknemers die verantwoordelijk zijn voor beheer en uitbreiding van websites en social media kanalen namens een organisatie is deze cursus uitermate geschikt.

    Docenten

    De docenten die deze cursus verzorgen hebben reeds jaren ervaring op dit gebied en zijn betrokken bij diverse projecten zoals de ontwikkeling van nieuwe websites, optimalisatie van bestaande websites of strategische online marketingconcepten. Daarnaast hebben zij veel ervaring in het verzorgen van praktijkgerichte cursussen en opleidingen.

    Dennis van der Graaf heeft tientallen Limburgse organisaties geholpen bij het ontwikkelen van een online marketingstrategie. Hij is als docent tevens verbonden aan Zuyd Hogeschool en verzorgt lessen op het gebied van Google Analytics, conversie-optimalisatie, SEO, SEA en online campagnes.

     

     

     

    Hans Ermers adviseert organisaties bij het optimaliseren van de interne communicatie binnen organisaties. Hij is gespecialiseerd in IT-projecten en biedt hierbij ondersteuning door o.a. het schrijven van webteksten, interviews, SEO en klantprofielen.

     

     

     

    Jeroen Huynen heeft als oprichter van Buttonplay voor tal van organisatie gewerkt als consultant op het snijvlak van online- en contentmarketing. Als blogger heeft hij zelf geschreven voor grote platformen als Frankwatching.com en is hij mede-eigenaar van kennisplatform MarketingMed.nl. Daarnaast heeft hij ruime ervaring met het geven van colleges voor Utrecht Business School, Zuyd Hogeschool en Fontys.

    Kosten

    Uw investering voor deze cursus bedraagt EUR 495,- (excl. BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, lesmateriaal en koffie, thee en frisdrank. Ook wordt de Quick Scan uitgevoerd waarbij we uw website op diverse aspecten testen en vergelijken. De resultaten hiervan worden met u op uw of onze locatie besproken en bieden een goed startpunt voor uw strategisch online marketingplan.

    Data

    De cursus “Online Marketing Basis” gaat twee keer per jaar van start. De drie bijeenkomsten starten telkens om 19.00 uur en eindigen rond 22.15 uur.

    Cursusdata: najaar 2017

    • Bijeenkomst 1: 2 oktober 2017
    • Bijeenkomst 2: 9 oktober 2017
    • Bijeenkomst 3: 23 oktober 2017

     

    De bijeenkomsten worden georganiseerd in Teaching Hotel Château Bethlehem in Maastricht.

    Bekijk op Google Maps

     

    Inschrijven voor de opleiding