Header

Algemeen

Tijdens de strategie-opleidingen worden cursisten begeleid door een kerndocent van UBS. Het begeleidingsproces zit hem met name op het kundig en inhoudelijk schrijven van een plan van aanpak. Een coachingstraject kan echter ook op maat samengesteld worden op basis van uw behoefte, variërend van een maandelijks ‘spreekuur’ tot een intensieve wekelijkse begeleiding. Coachingstrajecten worden als erg waardevol ervaren door onze cursisten. Wilt u eens sparren met onze business coaches over uw vraagstuk? Dat kan!

Werkwijze coachingstraject

Onze coachingsprogramma’s zijn gericht op het verbeteren van uw organisatie in termen van effectiviteit, omzetgroei en commercieel resultaat. Als u gebruik maakt van een coachingstraject, start uw businesscoach met de eerste van vier geformuleerde stappen: de situatieanalyse. Samen met u wordt bekeken wat de huidige stand van zaken is, waardoor dit komt en welke insights en conclusies hieruit volgen. Hierna volgt stap 2: de (her)formulering van het businessplan (met o.a. doel, richting en gewenst resultaat). Stap 3 omvat de daadwerkelijke realisatie en implementatie van het businessplan en door middel van stap 4 wordt de voortgang van het ingezette beleid bewaakt.

Lean-based begeleiding

U kunt tijdens, na, of los van uw opleiding ook kiezen om gecoacht te worden op financieel-strategische doelstellingen (LEAN). Hierbij wordt er een plan/ project/ implementatie als voorbeeld genomen waar u mee van start wil. Om het project een hoge kans van slagen te geven, worden er heldere KPI’s aan gehangen (omzetverhoging/ kostenverlaging). Hierop wordt u door een LEAN-docent gecoacht. De doelstelling van het coachingstraject ligt vooral op het daadwerkelijk verwezenlijken van de geplande omzet/ kostendoelstellingen van het project in de tijd en het behalen van een goede ROI. Voor meer informatie over onze fact-based uitgangspunten; klik hier. 

    Opties

    Een coachingstraject wordt op maat samengesteld op basis van uw behoefte, variërend van een maandelijks ‘spreekuur’ tot een intensieve wekelijkse begeleiding. Coachingstrajecten worden als erg waardevol ervaren door onze studenten. Wilt u eens sparren met onze business coaches over uw vraagstuk? Dat kan!

    Lean based begeleiding

    U kunt tijdens, na, of los van uw opleiding ook kiezen om gecoacht te worden op financieel-strategische doelstellingen (LEAN). Hierbij wordt er een plan/ project/ implementatie als voorbeeld genomen waar u mee van start wil. Om het project een hoge kans van slagen te geven, worden er heldere KPI’s aan gehangen (omzetverhoging/ kostenverlaging). Hierop wordt u door een LEAN-docent gecoacht. De doelstelling van het coachingstraject ligt vooral op het daadwerkelijk verwezenlijken van de geplande omzet/ kostendoelstellingen van het project in de tijd en het behalen van een goede ROI.

    Gratis sparsessie aanvragen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Voor wie

    Strategie Business Coaching is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van strategisch management en bedrijfsstrategie. Doorgaans hebben onze studenten een marketing- of bedrijfskundige achtergrond, minimaal vier jaar relevante werkervaring en een HBO- of WO-diploma (of niveau).

    Gratis sparsessie aanvragen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Werkwijze

    Afhankelijk van uw behoefte wordt een coachingstraject besproken. Dit kan variëren van een eenmalige sessie tot een intensiever traject waarbij gefocust wordt op uw specifieke businesscase. Centraal in onze aanpak staat omzetgroei en commercieel resultaat. U wordt, na een zorgvuldige intake, begeleid door een businesscoach met ervaring in uw sector en kennis van de benodigde managementdisciplines. Het coachingstraject verloopt doorgaans volgens het volgende stappenmodel:


    Stap 1: Analyse en Inzicht. Vertrekpunt is de huidige positie van uw marketing, verkoop, management of ondernemerschap. Met een kritische blik kijkt UBS met u naar het probleem dat u ervaart. Interviews, panels of online onderzoeksmethoden worden vertaald in een heldere situatieanalyse, waardoor reële doelstellingen en strategieën kunnen worden geformuleerd.


    Stap 2: Koersbepaling. Wat wilt u bereiken? Welke verkoopresultaten, welke positionering, welke waarden streeft u na? Op basis van de situatieanalyse maken we met u een concrete bestemming die richting geeft aan alle activiteiten van uw organisatie. Doel van deze bestemming is dat iedereen binnen uw organisatie aan hetzelfde doel werkt.


    Stap 3: Realisatie & Implementatie. Uw missie is onderbouwd met een fundament; het businessplan. Hoe vertaal je dit plan naar de praktijk? Hoe creëer je een leidende coalitie en wat vraagt de ingezette koers van het leiderschap? UBS heeft veel ervaring met de realisatie en implementatie van strategische plannen. Wij richten ons op zichtbare en meetbare verbeteringen en resultaten, zodat u uw strategie succesvol in uw organisatie implementeert én borgt. Desgewenst kunt u hierbij ondersteund worden op basis van onze lean-filosofie.


    Stap 4: Monitoring en Bijsturing. Na implementatie van het ingezette beleid, laten we u niet meteen los. Wij weten immers hoe ingrijpend een verbetertraject kan zijn. Periodiek bespreken wij met u de voortgang, dagen we u uit om de ingezette koers te blijven volgen en helpen we u naar de volgende fase. Deze werkwijze zorgt ervoor dat u niet verslapt of terugvalt in het oude patroon, maar koers blijft volgen met het vizier gericht op uw doel.

    Gratis sparsessie aanvragen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Coaches

    Binnen de Strategie-sectie van UBS Business School zijn onderstaande docenten betrokken.


    suzannedebakkerDr. Suzanne de Bakker (SDB Communicatie) werkt als zelfstandig professional, is content manager bij MarketingTribune.nl/content en platformcontent.nl, blogt voor Marketingfacts, en geeft lezingen over merkloyaliteit, content marketing en customer media. Daarnaast is zij als docent verbonden aan de Master Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Daar verzorgt zij de mastercursus ‘Organisaties op het web’, en begeleidt studenten bij het schrijven van hun masterscriptie. Klik hier voor video-introductie.


    Lennaert Stuij (Ziggo) is zijn carrière onverwacht gestart bij Libertel, het latere Vodafone, in Maastricht. Het was de tijd van de eerste professionele websites, intranetten en mobiele apps. Na 8 jaar enorme groei besloot Lennaert Vodafone te verlaten; vanaf 2004 heeft hij voor verscheidene Internetbureaus gewerkt, waaronder Satama en Mirabeau. Vanaf 2011 werkt Lennaert als zelfstandig internet professional. Klik voor video-introductie.


    Rob Punselie (1961) is directeur van ContentKings, bureau voor contentontwerp. Verbeteren van de kwaliteit en effectiviteit van content is sinds 2000 zijn passie en professie. Zijn sleutelwoord is relevantie. Alleen relevante content scoort immers. Rob Punselie helpt organisaties met een contentstrategie naar zinvolle en succesvolle online interacties met klanten. ContentKings, door hem opgericht in 2000, helpt mensen en organisaties aan de juiste informatie bij hun dagelijkse activiteiten. Als “ambassadeur van de gebruiker” werkt ContentKings voor klanten als Tempo Team, Logius en NWO. Klik hier voor video-introductie.


    annemienAnnemien van der Veen (Orientive). Mijn sterke kanten liggen op het gebied van Onderwijs, (Internationaal) Ondernemerschap, Marketing, Communicatie en Innovatie. Met mijn creativiteit en analytisch vermogen ben ik in staat om een verrassende impuls aan uw business model te geven. Daarnaast ben ik een netwerker die niet alleen ideeën, maar ook mensen aan elkaar verbindt. Ik ben in staat visie te vertalen naar een realistische, uitvoerbare strategie.


    Bob Oord (Heliview). Eind jaren 90 was Bob als vp marketing betrokken bij de online contentleverancier YourNews, en als freelancer bij de doorstart van YourNews naar het huidige Momac. Tijdens de Internetcrisis was hij medeoprichter van kostenbesparingsadviesbureau CostFocus. Om zich weer volledig te kunnen richten op online marketing start hij in 2005 met de voorbereidingen voor het content marketingbureau Leadfrog dat sinds juni 2010 onderdeel werd van Heliview. In het voorjaar van 2013 richtte hij XPRTS Media op dat zich toelegt op contentmarketing op Tablets. Klik hier voor een video-introductie.

    Gratis sparsessie aanvragen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Kosten

    Voor een afzonderlijke coachsessie van gemiddeld 1 uur betaalt u 190 euro (ex btw). Bij afname van een langer traject (meer dan 10 sessies) zijn kortingen  mogelijk. Voor een combinatiepakket: coach- en workshopsessies, betaalt u 500 euro (ex btw) per dagdeel. Voor een intensiever coachingstraject wordt maatwerk geleverd. Prijzen worden op basis van uw behoefte samengesteld. Wij verzoeken u om contact op te nemen met UBS om uw coachingsbehoefte goed in kaart te brengen. U kunt ons hiervoor bellen of mailen: bel 030-2270497 of email [email protected] U kunt ook een gratis sparsessie aanvragen om uw businesscase met onze coaches te bespreken.

    Gratis sparsessie aanvragen  / Contact met adviseur / Bel mij terug

    Bedrijfskunde

    Inschrijven voor coachingstraject

    1 Persoonsgegevens
    2 Factuurgegevens
    3 Bevestiging
    • Datum & locatie

    • Persoonsgegevens