Header

Algemeen

Masterclass / Cursus Zakelijk Bloggen in Maastricht

– Leer hoe u uw commerciële doelstellingen kunt bereiken met bloggen
– Ontdek het belang van een goede strategie en planning
– 2 colleges van 3 uur, met volop ruimte voor interactie
– Theorie én praktijk: na afloop kunt u zelfstandig aan de slag

Steeds meer organisaties, groot, klein, maar ook zzp’ers, kiezen er voor om te gaan bloggen. Met blogs deelt u kennis, bouwt u aan uw online autoriteit en genereert u meer bezoekers naar uw website. Maar hoe zet je nu een succesvolle blog-strategie op? Welke onderwerpen zijn relevant voor u én uw lezers? Hoe genereert u bereik en welke software en tools heeft u nodig? Tijdens deze training zakelijk bloggen leert u in één dag wat de bouwstenen zijn van succesvol zakelijk bloggen.

– Inleiding: zakelijk bloggen als deel van uw (content)strategie
– Keuze in software/blogplatformen
– Maken van een relevante contentplanning
– Hoe komt u tot goede onderwerpen
– Schrijven van een goed blog
– Genereren van bereik voor uw blogs (gastblogging, social media, SEO etc)
– Do’s en don’ts: wat kunt u leren van succes cases
– Wat is de volgende stap? Van bezoekers naar leads en sales

    Inhoud

    Dagdeel 1: Principes van zakelijk bloggen en strategie-ontwikkeling

    U leert de basisprincipes van succesvol zakelijk bloggen. U krijgt inzicht in de plaats van zakelijk bloggen in de marketingmix en hoe bloggen een onderdeel van uw contentstrategie kan zijn. Aan de hand van voorbeelden en succes-cases leert u hoe andere bedrijven te werk gaan en doet u inspiratie op. Verder krijgt u inzicht in wat u allemaal nodig heeft om te kunnen beginnen met zakelijk bloggen, zoals software en tools. Naast het ontwikkelen van uw eigen blog-strategie, leert u ook hoe u deze kunt vertalen in een concrete content-planning. Zo is het belangrijk om er voor te zorgen dat u de juiste onderwerpen kiest, zodat u zo relevant mogelijk bent voor uw doelgroep.

    Dagdeel 2: Schrijven, publiceren en meten van resultaten

    Tijdens het avondcollege duiken we de praktijk in. Zo gaan we kijken naar de bouwstenen van een succesvol blog: hoe bouwt u uw teksten op, hoe brengt u structuur aan in uw teksten en wat is het belang van het gebruik van goede afbeeldingen? Dit alles komt ruim aan bod, waarbij er volop ruimte is voor uw eigen vragen. U gaat ook zelf aan de slag, met de eerste versie van uw eigen contentplanning en het maken van een outline van uw eerstvolgende blog. Vervolgens gaan we kijken hoe u het bereik van uw blog kunt vergroten en hoe u de resultaten van uw inspanningen kunt meten.

    Vorm

    De masterclass / cursus ‘Zakelijk Bloggen’ bestaat uit twee colleges van elk drie uur. De masterclass is erop gericht dat u na afloop alle kennis en kunde in huis hebt om zelfstandig aan de slag te gaan met uw eigen blogs. Bij het bepalen van strategie, het maken van een contentplanning en het uitwerken van de outline van uw blog(s), maakt u direct gebruik van uw eigen casus en situatie. De docenten helpen u hier uiteraard bij. Tijdens de masterclass is er veel ruimte voor interactie met de docenten én uw mede-cursisten.

    Wie

    De masterclass / cursus ‘Zakelijk bloggen’ is geschikt voor iedereen die het schrijven van blogs wil inzetten in de marketingmix. De cursus is zowel voor ZZP-ers als voor marketeers in het MKB (en groter) relevant, aangezien de aangeboden concepten en methodes zeer schaalbaar zijn. Enige ervaring en affiniteit met (online/content)marketing is gewenst, maar verder is er geen voorkennis nodig.

    Docenten

    De docent die deze cursus verzorgd heeft jarenlange ervaring op het gebied van online- en contentmarketing. Deze ervaring is zowel opgedaan in het vakgebied (als consultant) als bij het geven van trainingen en cursussen.

    Jeroen Huynen heeft als oprichter van Buttonplay voor tal van organisatie gewerkt als consultant op het snijvlak van online- en contentmarketing. Als blogger heeft hij zelf geschreven voor grote platformen als Frankwatching.com en is hij mede-eigenaar van kennisplatform MarketingMed.nl. Daarnaast heeft hij ruime ervaring met het geven van colleges voor Utrecht Business School, Zuyd Hogeschool en Fontys.

    Kosten

    Uw investering voor deze cursus bedraagt EUR 495,- (excl. BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, lesmateriaal, koffie, thee en frisdrank en een avondmaaltijd.

    Data

    De cursus “Zakelijk Bloggen” gaat twee keer per jaar van start en vindt plaats op één dag. De eerste bijeenkomst duurt van 15:00 tot 17:45 en de tweede bijeenkomst duurt van 18:15 tot 21:00

    Cursusdata: voorjaar 2017

    • Dinsdag 23 mei.

    De bijeenkomsten worden georganiseerd in Teaching Hotel Château Bethlehem in Maastricht.

    Bekijk op Google Maps

     

    Inschrijven voor de opleiding