Header

Algemeen

Masterclass / Cursus Zoekmachinemarketing in Maastricht

– Leer hoe zoekmachines werken en hoe ook u die nummer 1 positie kunt bereiken
– Ontdek de wereld van zoekmachineoptimalisatie (SEO) en -adverteren (SEA)
– 2 colleges van 3 uur, met volop ruimte voor interactie
– Theorie én praktijk: na afloop kunt u zelfstandig aan de slag

Hoe goed vindbaar is uw website in Google? Iedereen wil graag op nummer 1 staan in de resultaten van Google, maar er kan er maar één helemaal bovenaan staan. En dan zijn er nog die betaalde advertenties, die daar weer boven staan. Hoe komt u daar tussen te staan? Dit alles draait om zoekmachinemarketing: via zoekmachines als Google traffic genereren naar uw website. In de masterclass ‘Zoekmachinemarketing’ gaan we in op zowel zoekmachineoptimalisatie (SEO), waarmee u ‘organisch’ bovenaan kunt komen te staan, en zoekmachineadverteren (SEA) waarmee u betaald bovenaan kunt komen. De volgende onderwerpen komen aan bod:

– Hoe werken zoekmachines zoals Google eigenlijk?
– Wat houden zoekmachineoptimalisatie (SEO) en zoekmachineadverteren (SEA) in?
– Hoe bepaalt u welke aanpak voor u meeste kans op succes biedt?
– Wat zijn de technische eisen om uw website zo hoog mogelijk in Google te krijgen?
– Hoe schrijft u SEO-vriendelijke teksten?
– Hoe richt u zelf een campagne in voor Google Adwords?
– Hoe voert u een zoekwoordenonderzoek uit?
– Hoe kunt u de resultaten meten van uw inspanningen?

    Inhoud

    Dagdeel 1: Zoekmachinemarketing en SEO

    Tijdens het eerste college leert u de basisprincipes van zoekmachinemarketing. Zo zoomen we in op hoe zoekmachines precies werken en welke mogelijkheden u heeft om uit dit kanaal bezoekers, leads en sales te genereren. We leggen het verschil uit tussen SEO en SEA en helpen u te bepalen welke vorm (of combinatie) het best past bij uw specifieke casus. Vervolgens zoomen we in op SEO. U leert hoe uw website kunt optimaliseren qua techniek en inhoud, om zo hoog mogelijk in de ‘organische’ resultaten van Google te komen.

    Dagdeel 2: SEO deel II & Zoekmachineadverteren (SEA)

    Tijdens het tweede college gaan we nog een laagje dieper met SEO. U leert hoe u webstatistieken (middels Google Analytics) kunt gebruiken om uw inspanningen op het gebied van zoekmachinemarketing verder te optimaliseren en we gaan in op geavanceerde SEO-technieken. Tijdens het tweede college gaan we ook in op SEA: het gebruik van Google Adwords. U leert de basisprincipes van adverteren in Google en hoe u een zoekwoordenonderzoek uitvoert (ook handig voor SEO). U leert hoe u een eenvoudige campagne opzet in het zoeknetwerk van Google en hoe u ook met beperkte budgetten resultaat kunt boeken.

    Vorm

    De masterclass / cursus ‘Zoekmachinemarketing’ bestaat uit twee colleges van elk drie uur. De masterclass is erop gericht dat u na afloop alle kennis en kunde in huis hebt om zelfstandig aan de slag te gaan met uw eigen inspanningen op het gebied van zoekmachinemarketing. U leert welke keuzes u kunt (of moet) maken en u werkt gedurende de colleges aan uw eigen Plan van Aanpak voor zoekmachinemarketing. De docenten helpen u hier uiteraard bij. Tijdens de masterclass is er veel ruimte voor interactie met de docenten én uw mede-cursisten.

    Wie

    De masterclass ‘Zoekmachinemarketing’ is geschikt voor iedereen die wil weten hoe hij zijn of haar website hoger in Google krijgt. De cursus is zowel geschikt voor ZZP’ers als (online) marketeers werkzaam in het MKB die hun kennis willen verdiepen of verbreden. Enige ervaring en affiniteit met (online)marketing is gewenst, maar verder is er geen voorkennis nodig.

    Docenten

    De docenten die deze cursus verzorgen hebben jarenlange ervaring op het gebied van online- en contentmarketing. Deze ervaring is zowel opgedaan in het vakgebied (als consultant) als bij het geven van trainingen en cursussen.

    Jeroen Huynen heeft als oprichter van Buttonplay voor tal van organisatie gewerkt als consultant op het snijvlak van online- en contentmarketing. Als blogger heeft hij zelf geschreven voor grote platformen als Frankwatching.com en is hij mede-eigenaar van kennisplatform MarketingMed.nl. Daarnaast heeft hij ruime ervaring met het geven van colleges voor Utrecht Business School, Zuyd Hogeschool en Fontys en is hij auteur van de cursus ‘Zoekmachinemarketing’ van NHA.

     

    Dennis van der Graaf heeft tientallen Limburgse organisaties geholpen bij het ontwikkelen van een online marketingstrategie. Hij is als docent tevens verbonden aan Zuyd Hogeschool en verzorgt lessen op het gebied van Google Analytics, conversie-optimalisatie, SEO, SEA en online campagnes.

    Kosten

    Uw investering voor deze cursus bedraagt EUR 395,- (excl. BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, lesmateriaal, koffie, thee en frisdrank en een avondmaaltijd.

    Data

    De masterclass / cursus  “Zoekmachinemarketing” gaat twee keer per jaar van start en vindt plaats op één dag. De eerste bijeenkomst duurt van 15:00 tot 17:45 en de tweede bijeenkomst duurt van 18:15 tot 21:00

    Cursusdata: najaar 2017

    • Dinsdag 10 oktober.

    De bijeenkomsten worden georganiseerd in Teaching Hotel Château Bethlehem in Maastricht.

    Bekijk op Google Maps

    Inschrijven voor de opleiding