Customer journey mapping helpt bedrijven om te ontdekken wat klanten willen en op welk moment ze dit willen. Het is een techniek die zichtbaar maakt waar verbeteringen mogelijk zijn op het gebied van klantcontact.
Met behulp van customer journey mapping kan een aankoopproces vanuit de klant worden gevisualiseerd. Het beschrijft de ervaringen van een klant tijdens de “reis” die de klant maakt om zich te orienteren, een product of dienst aan te schaffen en er gebruik van te maken. Door dit proces in kaart te brengen en te visualiseren kan er op een gestructureerde manier gewerkt worden aan optimalisatie van de customer journey. Veel bedrijven, maar ook goede doelen maken hier gebruik van.
Customer journey mapping gebeurt in de praktijk op verschillende manieren en wordt soms anders aangeduid. Een aantal varianten:
Contentstrategie & Inbound marketing (Post HBO)
Lean & Process Management (cursus)
Branded Content Strategie (Post HBO)
Content mapping als basis van je contentstrategie (whitepaper)
Nut en noodzaak van contentstrategie
In 7 stappen naar een solide contentstrategie
Presentatie: Global Content Strategieeën
Presentatie: Content Marketing Campagnes & Online Leadgeneratie