Volg een introcursus

U wilt graag op afstand een cursus of post hbo-programma volgen over het thema Brand Management. Welnu, dat kan! We hebben de open klassikale cursussen namelijk speciaal voor u opgenomen waardoor u geen seconde hoeft te missen van hetgeen er aan bod is gekomen. U kunt kiezen uit drie e-learnings, te weten: de cursus Merkstrategie & Positionering (5 colleges van 3 uur), de cursus Tactical Merkmanagement (5 colleges van 3 uur) of het Post HBO programma Strategisch Merkmanagement (10 colleges van 3 uur). Ideaal voor de deelnemer met weinig tijd en/ of geen mogelijkheid tot reizen.

Onderwerpen

– Welke trends zijn er op het gebied van merkontwikkeling en branding?
– Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ positionering ontwikkelen ?
– Hoe kan ik een merkstrategie opzetten en implementeren in de organisatie?
– Hoe kan ik het merk als kompas laten gebruiken in de organisatie?
– Hoe waarborg je de merkconsistentie tijdens de branding executiefase?
– Hoe ontwikkel je een krachtige en onderscheidende online merkstrategie?

Resultaat

Na afloop van uw gekozen e-learning ‘Brand Management’ bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het ‘strategische merkenbeleid’. U weet hierbij wat de strategische en praktische implicaties van uw beleidskeuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste ‘brand strategy’ kunt komen en weet tevens hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden op het ‘internal brandingproces’ en weet op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis op het gebied van merkstrategie, brand driven change en imagomanagement.

Cursusoptie 1

E-learning Merkstrategie & Positionering (5 online colleges)

Merkstrategie, merkwaarden en merkpositionering (online college 1 en 2)

Tijdens deze module leert u hoe u een kunt komen tot een heldere merkpositionering en/ of branding strategie.  U wordt bijgepraat over de rol van merkwaarden, archetypes en ‘laddering’ in branding. U leert hoe u vanuit een merkstrategie tot concrete merkcommunicatie kunt komen en hoe u kunt bouwen aan een sterk merk. Uiteraard komt ook de (interne) organisatiekant van het merk aan de orde.

Online branding en social strategy (online college 3 en 4)

Tijdens deze module leert u hoe u tot een succesvolle online branding- en social strategie kunt komen. U leert het belang van digital onderkennen en leert hoe u met de specifieke dynamieken van het web dient om te gaan. U wordt bijgepraat over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van online branding en leert tot slot hoe ‘digital en social’ verweven kan worden met (bestaand) merkbeleid in de organisatie.

Uitvoering en integratie van merkbeleid (online college 5 )

Tijdens deze module staat de executie van merkstrategie centraal. Kernvraag die hierbij centraal staat: Hoe breng je het merk in lijn met andere organisatieprocessen? Hoe zorg je ervoor dat het merk hierop kan ‘aanhaken’? En bovenal; hoe richt je je systemen hierop in zodat er op een consequente en consistente manier merkenbeleid gevoerd kan worden?

Voor wie

De e-learning ‘‘Merkstrategie & Positionering’’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van merkstrategie en brand management. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau.

Kosten

Uw investering voor de e-learning ‘Merkstrategie & Positionering’ bedraagt EUR 1139,- (ex BTW). Dit bedrag is inclusief online colleges, cursusmateriaal en literatuur. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen.

Starten

Om de e-learning te kunnen bekijken, dient u zich allereerst aan te melden. U ontvangt daarna een email in uw inbox met een toegangscode. Wanneer u deze invult, kunt u direct de e-learning op uw laptop/ pc bekijken. De voorwaarde is uiteraard wel dat u een goede internetverbinding heeft.

Docenten

De docenten die de e-learning ‘Merkstrategie & Positionering’ voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans brede ervaring als brand consultant, marketingdirecteur,  merkstrateeg of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij ruime ervaring op het gebied van merkbeleid, -strategie en online branding.

Cursusoptie 2

E-learning Tactical Merkmanagement (5 online colleges)

Uitvoering en integratie van merkbeleid (online college 1 en 2)

Tijdens deze module staat de executie van merkstrategie centraal. Kernvraag die hierbij centraal staat: Hoe breng je het merk in lijn met andere organisatieprocessen? Hoe zorg je ervoor dat het merk hierop kan ‘aanhaken’? En bovenal; hoe richt je je systemen hierop in zodat er op een consequente en consistente manier merkenbeleid gevoerd kan worden?

Brand driven change management (online college 3 en 4 )

Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie/ uw medewerkers concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzichten over internal branding, organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om gedragsverandering tot stand te brengen.

Borging van de merkidentiteit in de organisatie  (online college 5 )

Tijdens deze module komt het borgingsstuk van merkbeleid uitvoerig aan bod. U leert hoe u het ‘Brand DNA’ van uw bedrijf kunt borgen in organisatieprocessen zodat u op een duurzame manier aan uw merk verder kunt bouwen. Daarnaast leert u hoe u het gewenste merkgedrag van uw medewerkers verder kunt stimuleren, de betrokkenheid kunt verhogen en dit ‘brand behaviour’ kunt verankeren.

Voor wie

De e-learning ‘Tactical Merkmanagement’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van merkstrategie en brand management. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau.

Kosten

Uw investering voor de e-learning ‘Tactical Merkmanagement’ bedraagt EUR 1139,- (ex BTW). Dit bedrag is inclusief online colleges, cursusmateriaal en literatuur. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen.

Starten

Om de e-learning te kunnen bekijken, dient u zich allereerst aan te melden. U ontvangt daarna een email in uw inbox met een toegangscode. Wanneer u deze invult, kunt u direct de e-learning op uw laptop/ pc bekijken. De voorwaarde is uiteraard wel dat u een goede internetverbinding heeft.

Docenten

De docenten die de e-learning ‘Tactical Merkmanagement’ voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans brede ervaring als brand consultant, marketingdirecteur,  merkstrateeg of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij ruime ervaring op het gebied van merkbeleid, -strategie en online branding.

Cursusoptie 3

E-learning Post HBO Strategisch Merkmanagement (10 online colleges)

Merkstrategie, merkwaarden en merkpositionering (online college 1 en 2)

Tijdens deze module leert u hoe u een kunt komen tot een heldere merkpositionering en/ of branding strategie.  U wordt bijgepraat over de rol van merkwaarden, archetypes en ‘laddering’ in branding. U leert hoe u vanuit een merkstrategie tot concrete merkcommunicatie kunt komen en hoe u kunt bouwen aan een sterk merk. Uiteraard komt ook de (interne) organisatiekant van het merk aan de orde.

Online branding en social strategy (online college 3 en 4)

Tijdens deze module leert u hoe u tot een succesvolle online branding- en social strategie kunt komen. U leert het belang van digital onderkennen en leert hoe u met de specifieke dynamieken van het web dient om te gaan. U wordt bijgepraat over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van online branding en leert tot slot hoe ‘digital en social’ verweven kan worden met (bestaand) merkbeleid in de organisatie.

Uitvoering en integratie van merkbeleid (online college 5 + 6)

Tijdens deze module staat de executie van merkstrategie centraal. Kernvraag die hierbij centraal staat: Hoe breng je het merk in lijn met andere organisatieprocessen? Hoe zorg je ervoor dat het merk hierop kan ‘aanhaken’? En bovenal; hoe richt je je systemen hierop in zodat er op een consequente en consistente manier merkenbeleid gevoerd kan worden?

Brand driven change management (online college 7 + 8 )

Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie/ uw medewerkers concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzichten over internal branding, organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om gedragsverandering tot stand te brengen.

Borging van de merkidentiteit in de organisatie  (online college 9 + 10 )

Tijdens deze module komt het borgingsstuk van merkbeleid uitvoerig aan bod. U leert hoe u het ‘Brand DNA’ van uw bedrijf kunt borgen in organisatieprocessen zodat u op een duurzame manier aan uw merk verder kunt bouwen. Daarnaast leert u hoe u het gewenste merkgedrag van uw medewerkers verder kunt stimuleren, de betrokkenheid kunt verhogen en dit ‘brand behaviour’ kunt verankeren.

Voor wie

De e-learning ‘Strategisch Merkmanagement’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van merkstrategie en brand management. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau.

Kosten

Uw investering voor de e-learning ‘Strategisch Merkmanagement’ bedraagt EUR 2.295,- (ex BTW). Dit bedrag is inclusief online colleges, cursusmateriaal en literatuur. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen.

Starten

Om de e-learning te kunnen bekijken, dient u zich allereerst aan te melden. U ontvangt daarna een email in uw inbox met een toegangscode. Wanneer u deze invult, kunt u direct de e-learning op uw laptop/ pc bekijken. De voorwaarde is uiteraard wel dat u een goede internetverbinding heeft.

Docenten

De docenten die de e-learning ‘Strategisch Merkmanagement’ voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans brede ervaring als brand consultant, marketingdirecteur,  merkstrateeg of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij ruime ervaring op het gebied van merkbeleid, -strategie en online branding.

Starten

Om de e-learning van uw keuze te kunnen bekijken, dient u zich allereerst aan te melden. U ontvangt daarna een email in uw inbox met een toegangscode. Wanneer u deze invult, kunt u direct de e-learning op uw laptop/ pc bekijken. De voorwaarde is uiteraard wel dat u een goede internetverbinding heeft.

  • * We vragen uw persoonlijke gegevens omdat de nieuwe AVG-richtlijnen ons dit voorschrijven.

Bespreek uw leerbehoefte!

Overweegt u deze opleiding te volgen? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bespreken. Bel via 030-2270497 of lees meer.

Creatie en verhoging van organisatiewaarde!

Weten hoe wij waarde voor uw organisatie creëren? Bel ons waardecreatieteam via 030-2270497 of lees meer.

Vragen? Contact ons! 030-2270497 of