Opleidingsinformatie:
Traditionele marketing- en verkoopmethoden, zoals cold calling, direct mailing en massacommunicatie, werken steeds minder goed. Zichtbaarheid en aanwezigheid op de juiste momenten in de customer journey is waar het vandaag de dag om draait. Vindbaarheid op internet wordt hierdoor steeds belangrijker voor veel bedrijven en inzet van contentmarketing kan hierbij goed dienst doen. Door het opzetten en implementeren van een contentstrategie bouwt u aan een actieve community die u op de lange termijn veel kan opleveren. Hoe u dit kunt aanpakken en realiseren, leert u onder andere tijdens deze opleiding.
Onderwerpen
– Hoe kan ik een goede contentstrategie ontwikkelen?
– Hoe breng ik de contentstrategie in lijn met de bedrijfsstrategie?
– Hoe kom ik tot een juiste themaselectie en keuze voor een mediamix?
– Hoe geef ik praktische uitvoering aan de contentstrategie?
– Welke rol spelen van community building en marketing automation?
– Welke contentmarketing tools en campagnetools kan ik inzetten?
– Hoe genereer ik leads en sales met (online) content marketing?
– Hoe kan ik monitoren, analyseren, en bijsturen, indien nodig?
Resultaat
Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan uw contentstrategie. U bent in staat om zelf tot een goede contentstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. U weet wat de strategische implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste themaselectie en mediamix kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U weet hoe u met community building en marketing automation kwalitatief goede leads kunt genereren.. U bent in staat om grip te houden op de nieuwe content-driven-organisation en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis op het gebied van contentstrategie en inbound marketing.
Inhoud
Dag 1: Strategie, marketing en content management (college 1 en 2)
Tijdens deze dag leert u hoe u uw commerciële speelruimte inzichtelijk maakt, hoe u de informatiebehoefte van uw doelgroep goed in kaart kunt brengen, hoe u de concurrentie kunt analyseren en hoe u de verzamelde data kunt omzetten in goede managementinformatie. Tot slot leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle contentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over bedrijfsstrategie, marketingstrategie en de rol van content management hierin.
Dag 2: Contentstrategie, themaselectie en mediamix (college 3 en 4)
Tijdens dag 2 leert u hoe u tot een goede contentstrategie kunt komen, welke stappen er nodig zijn voor een succesvolle uitrol, hoe u een juiste themaselectie en mediamix samenstelt en hoe u grip kunt houden op een nieuwe contentgedreven organisatie. U doet tot slot nieuwe inzichten op over het opzetten en managen van content marketing campagnes zoals webinars, whitepapercampagnes, video, apps. webcasts, etcetera.
Dag 3: Community management en marketing automation (college 5 en 6)
Tijdens deze dag leert u hoe u kunt bouwen aan een solide community, online portal of -platform. U krijgt inzicht in de principes van marketing automation, online leadgeneratie en het onderhoud en beheer van communities. U leert hoe u een webredactie kunt opzetten, hoe u de community kunt boeien en binden en hoe u dit structureel kunt inbedden in de organisatie.
Dag 4: Contentproductie en implementatie contentbeleid (college 7 en 8)
Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie klaarmaakt voor de implementatie van het nieuwe beleid. U leert hoe u contentdoelstellingen opstelt, hoe u een webredactie opzet, hoe u om kunt gaan met taken en verantwoordelijkheden van het nieuwe contentteam, hoe u contentteam kunt managen, hoe u om kunt gaan met een CMS-systeem en bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces.
Dag 5: Monitoring, meten, analytics, bijsturen (college 9 en 10)
Tijdens deze afsluitende dag leert u alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd, wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden, hoe gaat u hiermee om, hoe werken bepaalde analytics-programma’s, hoe dragen behaalde resultaten bij aan het totaal?
Vorm
De kwantificering van beleid staat centraal tijdens deze Post HBO opleiding Contentstrategie & Inbound Marketing. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding/ referaat wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor uw vragen en opmerkingen en zal u daar waar nodig ondersteunen. De kerndocent beoordeelt u aan het einde van de opleiding.
Wie
Deze Post HBO opleiding Contentstrategie & Inbound Marketing is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van contentstrategie en inbound marketing. De opleiding is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.
Docenten
De docenten die de Post HBO opleiding Contentstrategie & Inbound Marketing voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans brede ervaring als consultant, marketingdirecteur, strateeg of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij ervaring op het gebied van contentmarketing, strategie en online marketing.
Kosten
Uw investering voor deze opleiding bedraagt 3895 euro (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, studiemateriaal, boeken, toetsing en arrangement. Er zijn ook mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn overigens aftrekbaar van de belasting. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.
Ervaringen
9.0
“De opleiding krijgt van mij een dikke 9 qua inhoud en niveau. De docenten hadden allemaal een goed verhaal; verschillende aspecten van inbound marketing kwamen aan bod. Ook vanuit verschillende zienswijzen. Dat kan een beetje verwarrend zijn, je moet echt in staat zijn om op te pikken wat bij jouw situatie en manier van werken past. Dat hoort wel weer bij post HBO “
8.0
“Begin dit jaar deze opleiding afgerond. De docenten geven ieder hun kijk op het onderwerp waardoor je verschillende inzichten krijgt en bij ieder college je weer aan het denken wordt gezet. Hiermee kun je de dag na een college direct aan de slag met handige tips en het contentplan kun je na afronding van de opleiding direct toepassen in de praktijk”
8.0
“”De opleiding heeft een goeie mix van strategie en uitvoering. Geeft een goed overzicht van wat er allemaal komt kijken bij contentmarketing. Vooral veel geleerd van de praktijkopdracht en de referaten”
9.0
“Deze opleiding is praktijkgericht, waarin je handvatten krijgt die je direct kunt toepassen in de praktijk. Voor mij was vooral het maken een plan van aanpak aan het einde van de studie erg fijn. Daarin kon je laten zien of je de stof behandeld in de lessen goed begrepen en toegepast hebt. Door de studie ben ik nu in staat om vanuit strategisch oogpunt met content marketing aan de slag te gaan”
9.0
“Ik vond het een zeer goede en waardevolle training. Het was vooral een meerwaarde dat de trainers vanuit hun dagelijkse praktijk vertelden. Ook het referaat heeft eraan meegeholpen om de stof helemaal eigen te maken en het vanaf nu toe te kunnen passen in de praktijk.”
Bekijk Startdata
Inschrijven voor deze opleiding