Volg een introcursus

Sterke merken ontstaan wanneer iedereen in het bedrijf eenduidig volgens het merk werkt. Dit vereist een positionering die op eenzelfde manier kan worden geïnterpreteerd. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Veel merkprojecten gaan moeizaam of falen uiteindelijk, met onduidelijke merkproposities tot gevolg. Sterke merken daarentegen hebben tal van voordelen: een hogere winstgevendheid, hogere betrokkenheid van klanten en medewerkers, allemaal door eenduidigheid in de merkervaring. Niet gek dus dat we dat daar ook willen komen. Maar hoe kom je daar en welke lessen kunnen we leren van sterke merken? Dat en meer leert u tijdens deze cursus.

Onderwerpen

– Hoe kom ik tot een heldere brand strategy en merkpositionering?
– Welke rol spelen merkwaarden, archetypen en ‘laddering’ hierbij?
– Hoe kan ik een betekenisvolle waardepropositie in de markt zetten?
– Hoe kun je een sterk merk bouwen, exploiteren en onderhouden?
– Hoe breng je het merk in lijn met de organisatieprocessen?
– Hoe ontwikkel je een krachtige, onderscheidende online brandingstrategie?
– Hoe zorgt uw social mediastrategie voor versterking van de merkboodschap?
– Hoe waarborg je de merkconsistentie tijdens de executiefase?

Resultaat

Na afloop van de cursus Merkstrategie & Positionering bent u in staat om uitvoering te geven aan uw brand strategy. U weet wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzes zullen zijn. U weet hoe u tot een juiste merkstrategie en gewenste positionering kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden en op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van brand management, veranderprocessen, reputatie management en het bewaken van identiteitsvraagstukken.

Inhoud

Dag 1: Merkstrategie, merkwaarden en merkpositionering (college 1 en 2)

Tijdens deze dag leert u hoe u een kunt komen tot een heldere merkpositionering en/ of branding strategie.  U wordt bijgepraat over de rol van merkwaarden, archetypes en ‘laddering’ in branding. U leert hoe u vanuit een merkstrategie tot concrete merkcommunicatie kunt komen en hoe u kunt bouwen aan een sterk merk. Uiteraard komt ook de organisatiekant van het merk aan de orde.

Dag 2: Online branding en social strategy (college 3 en 4)

Tijdens deze dag leert u hoe u tot een succesvolle online branding- en social strategie kunt komen. U leert het belang van digital onderkennen en leert hoe u met de specifieke dynamieken van het web dient om te gaan. U wordt bijgepraat over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van online branding en leert tot slot hoe ‘digital en social’ verweven kan worden met (bestaand) merkbeleid in de organisatie.

Dag 3: Uitvoering en integratie van merkbeleid (college 5)

Tijdens deze dag staat de executie van merkstrategie centraal. Kernvraag blijft natuurlijk: hoe breng je een papieren merkstrategie tot leven? En: hoe zorg je voor consistentie in alle merkgeledingen en hoe bereik je dat de merkboodschap door het gehele bedrijf op een juiste wijze gecommuniceerd kan worden. Het thema ‘internal branding’ komt ook aan bod tijdens deze dag.

Vorm

De cursus Merkstrategie & Positionering is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over branding, positioneren en merkstrategie. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief en wordt in een kleinschalige setting geupdate met de laatste kennis en inzichten.

Wie

De cursus Merkstrategie & Positionering is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van merkstrategie en brand management. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Docenten

De docenten die de cursus Merkstrategie & Positioneren voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans brede ervaring als brand consultant, marketingdirecteur,  merkstrateeg of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij ruime ervaring op het gebied van merkbeleid, merkstrategie en online branding.

Kosten

Uw investering voor deze opleiding bedraagt 1.840 euro (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, studiemateriaal, boeken, toetsing en arrangement. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken.

Ervaringen

8.0

“Het was een goede ervaring, interactieve docent. We werden direct aan het werk gezet, dat brak het ijs. Snel veel handige tips gekregen. Veel voorbeelden uit de praktijk en daardoor snel in te leven. Dus dik tevreden.”

Klik op de knop hieronder om de startdata van deze opleiding te bekijken (onze boekingsmodule opent in een nieuw tabblad)
Bekijk Startdata
  • * We vragen uw persoonlijke gegevens omdat de nieuwe AVG-richtlijnen ons dit voorschrijven.

Klik op de knop hieronder om in te schrijven voor deze opleiding (onze boekingsmodule opent in een nieuw tabblad)
Inschrijven voor deze opleiding

Bespreek uw leerbehoefte!

Overweegt u deze opleiding te volgen? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bespreken. Bel via 030-2270497 of lees meer.

Creatie en verhoging van organisatiewaarde!

Weten hoe wij waarde voor uw organisatie creëren? Bel ons waardecreatieteam via 030-2270497 of lees meer.

Vragen? Contact ons! 030-2270497 of