Definitie van branded content

Branded content is een vorm van content, waarbij een merkuiting is versmolten met content die waarde toevoegt in de vorm van entertainment of informatie. In tegenstelling tot adverteren staat bij deze contentvorm niet direct de commerciële boodschap van een merk centraal.  Degene die de content tot zich neemt, maakt op een meer subtiele manier kennis met een merk.

Branded content kan daardoor ingezet worden om een merkboodschap, visie of filosofie te verweven in een creatief concept. Ook kan het zorgen voor een positieve merk-attitude van de consument richting het merk dat achter de content zit. Dit kan met video, maar ook met fotoshoots.

Voorbeelden:

  • popevenement mede-georganiseerd door een radio-station
  • informatieve advertorial
  • online game inzetten voor werving van personeel
  • speciale website rondom bepaald actueel thema
  • viral video content

Voorbeeld van een sterke branded content campagne (Volvo):

Gerelateerde artikelen

Cursus: Branded Content Strategie

Presentatie: Global Content Strategieën

Marketeers besteden maar 5% budget aan branded content

Themasessie: geloofwaardig met content

Bekijk deze themasessie hier: